Energiaitalok testközelből

A blog a különböző Magyarországon forgalomban lévő energiaitalok tesztelésével, elemzésével foglalkozik. Az energiaitalokról részletes leírás illetve azok tartalmáról egy átfogó táblázat található minden tesztben. A pontok 0-5-ig terjedhetnek annak függvényében, hogy az adott rész mennyire jó, vagy éppen mennyire rossz (0 legrosszabb, 5 legjobb). A kritikáink csak a saját véleményünket tükrözik!

Feedek

Archívum

Nyakló nélkül döntjük magunkba az energiaitalokat – felmérés

GabrielHu 2010.05.02. 20:34

Nyakló nélkül döntjük magunkba az energiaitalokat – felmérés

Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 14 milliárd
forintot 2009. februárja és 2010. januárja között. Ez 15 százalékkal több, mint az előző
hasonló időszakban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat
kiskereskedelmi indexe.
Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom 25 százalékkal
növekedett; immár több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban, egy év alatt.
Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb
december-januárban 636 forint, - 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi
hasonló periódusban.

Ugyanakkor a kereskedelmi márkák piaci részaránya nem nőtt, hanem csökkent, szemben az általános trendekkel. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái, 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalékkal.
Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása a forgalomból.

Ugyanis tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.
A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos
bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.

Az energia- és sportitalok mennyiségben mért kiskereskedelmi és benzinkúton mért forgalmából a bolttípusok részesedése (százalék)


 

 

 

 

Az energia- és sportitalok mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt  időszakban (forint/liter)


 

 

Forrás: http://hvg.hu/gazdasag/20100426_energiaital_fogyasztas_nielsen_felmeres

Címkék: vásárlás hvg energiaital megoszlás

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://energiaitalok.blog.hu/api/trackback/id/tr481969528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

niggger 2010.07.09. 06:31:35

www.tatanka.cc Ezt nyakló nélkül öntheted magadba max szétpörgöd magad :)
süti beállítások módosítása